Thread: ff voorstellen
View Single Post
Old 26-02-2005, 14:52
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict

Default ff voorstellen

Hallo allemaal, ik zit nu een korte tijd op dit fantastische forum en ik vond het nu wel eens tijd worden om eens te laten weten wie ik ben.
Ik ben Jack en woon in het altijd gezellige Delft. ik ben ongeveer 20jaar besmet met het luchtgekoelde virus. Mijn eerste kever was een baby blauwe 1200 uit '68. Deze had ikdestijds gekocht van mijn tante voor 100 gulden, jaja toen kon dat nog. Nadat deze niet meer goedgekeurd werd moest ik het een tijd zonder kever doen wat toch erg jammer was. Toen ik mijn vriendin en nu vrouw leerde kennen kreeg ik daar een hele familie bij waar gelukkig een zwager bijzat die ook erg gek was van kevers. Hij was alleen niet zo hndig wat voor eigenlijk erg perttig was, want hij had mijn volgende kever staan. Dit was een Top-chop kever uit '69 die het niet meer deed. Na een keer langs te zijn geweest heb ik de kever van hem overgenomen en heb deze even snel rijdbaar gemaakt bij de garage waar ik toen werkte. Een half jaartje daarna ben ik begonnen met de restauratie wat zo'n drie jaar duurde, hij was gelukkig op tijd klaar om ons naar het stadhuis in Delft te rijden. Maarja wat moet je nu met een auto die klaar is??? Dus detop-chop werd verkocht en er werd, zeer impulsief een 1303 cabrio aangeschaft, door deze kever heb ik heel wat ervaring opgedaan met het ontdekken van plamuur. Hij bestond bijna in zijn geheel uit plamuur alleen was het erg mooi afgewerkt, als ik er nu aan terug denk krijg ik weer moord neigingen richting de verkoper "perfecte cabrio, ik heb hem helemaal gerestaureerd". Na deze cabrio kwam hebben we weer even zonder kever gezeten, maar toch gingen we weer opzoek naar een mooi exemplaar en de juiste was niet makkelijk te vinden. Het moest namelijk een kever worden met origineel schuifdak en ook nog eens in goed staat. Uiteindelijk hebben we deze via het internet gevonden in Keulen, goed je moet er even voor rijden maar dan hebbie ook wat. Na een jaartje origineel te hebben rondgereden was het moment daar, hij moest echt omlaag en met omlaag bedoel ik ook omlaag. Er kwam een verlaagde vooras onder incombinatie met 135/17/15 smart bandjes, die voor mij destijds erg goedkoop waren daar ik bij de Smart in Den Haag werkte. Achter werd hij 2 tandjes verlaagd wat ik ongeveer 2 maanden heb uit gehouden. Bij ons in de straat zijn er nogal veel drempels en er was er geen een waar in zonder aanlopen over heen kon. Vorig jaar heb ik de kever nog wat opgeleukd door hem om te toveren in een Moon Racing kever. Ik vind het zelf erg leuk omdat je zo op een goedkope manier je toch een beetje kan onder scheiden. Van de winter heb ik een ponton uit '71 op gas gekocht. Deze kever is achteraf gezien toch erg slecht wat mij er toe heeft gebracht om er een rat rod of beter nog een wreck rod van te maken. Ik ben nu in het eind stadium van het laswerk en als hij klaar is wordt hij matzwart waarschijnlijk met rode teledails eronder, maar dat moet ik nog even bekijken. Ook ben ik sinds kort de trotse bezitter van een chocolade bruine variant uit '69 die als pre '67 (geloof ik, ben nog niet zo thuis in de type 3s) is opgebouwd. Deze variant is in een zeer goede staat en heeft gepolijste 16" fuchsen. Hij is al iets verlaagt maar moet aan de voorkant zeker nog lager wat ook zeker gaat gebeuren als ik hem niet meer dagelijks nodig heb.
Dit was een heel lang verhaal, maar zo hebben jullie wellicht een beter beeld van mij als ik eens een berichtje ergens plaats.
Ik hoop dat jullie nog lang van jullie super hobby mogen genieten en wellicht zien we elkaar ergens op een meeting.

Hou het luchtgekoeld.

Jack
Reply With Quote