ik heb een 1.5 jb in de golf liggen en deze werkte tot gisteren helemaal perfect. verbruik van 1 op 11 en altijd netjes op de choke als het koud was.
nu gebeurd me gisteren het volgende: rij netjes naar het werk op de snelweg en voel na een paar min dat hij iets begint te bokken. (bij 120 voel je het net) dus denk ff in de gaten houden. (het regende wel keihard). dus verder gereden en kom van de snelweg bij het stoplicht en de motor slaat bijna af. dus voetje op het gas om hem iets op toeren te houden en zo verder naar het werk gereden.
einde van de dag wil ik naar huis rijden. Golfje dood
niet meer aanslaan helemaal niets. (wel ronddraaien op de startmotor). Snelstart erbij en toen sloeg die wel aan maar bleef niet draaien zonder gas bij te geven... Met veel pijn en moeite thuis gekomen en vandaag maar eens gekeken.
Vanmorgen de carburateur eraf gehaald en uit elkaar gehaald. Alles netjes schoon gemaakt en bij BCCP een service kitje gehaald om alle pakkingen en o ringetjes te vervangen. Carb weer in elkaar. Auto gestart en begint keurig op de choke zo'n 1500 toeren te draaien. hij wordt netjes warm en de choke gaat er langzaam af. tik het gas pendaal 1x aan en toen sloeg de motor gelijk af. Ik kan hem ook niet meer starten zonder gas bij te geven en hij wil niet stationair lopen. Als je gas bijgeeft blijft hij prima lopen en is er niets aan de hand maar gas los slaat hij gelijk af.
Wat heb ik ondertussen gedaan/geprobeerd:
-Stationair schroef helemaal los gedraaid
-Co schroef verdraaid (zonder resultaat weer terug gedraaid naar vroegere instelling)
-Stationair en hoofdsproeier vervangen (uit een Donor carb)
-Pull down box gecontroleerd. (is niet gescheurd)
-De "plug" die de carb "aan/uit" zet krijgt gewoon voeding en klikt ook
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Het is gisteren begonnen tijdens zware regenval maar kan me bijna niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft aangezien hij op toeren wel gewoon goed draait en hij dan ook gewoon vermogen heeft om er normaal mee te rijden....