Thread: Eerste Auto
View Single Post
Old 12-12-2011, 17:34
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life

Jou situatie komt me bekend voor. Vorig jaar juli mocht ik van mijn ouders al een auto gaan kopen voor als ik achttien werd en mijn rijbewijs ging behalen. Net zoals jou wist ik er toen vrijwel niets vanaf en twijfelde ik ook nog enorm tussen bepaalde motoren of model keuzes.

Ik heb het toen aangepakt door zelf op onderzoek uit te gaan op de forums na informatie over het model auto wat ik wou. Dat moest en zou namelijk een Corrado worden. Na wat goede informatie gevonden te hebben en wat vragen gesteld te hebben wist ik genoeg om een keuze te maken voor wat het beste bij mij past.

Hier na ben ik de fora's en de bekendere verkoopsites zoals Marktplaats en Speurders in de gaten gaan houden tot ik een Corrado tegen kwam die naar mijn smaak was. Over elke Corrado die mij wat leek stelde ik op het forum de vraag of iemand hem kende en wat hun er over dachten. Naar verschillende meningen gehoord te hebben van, naar mijn idee, betrouwbare mensen zijn sommige Corrado's bij mij al afgevallen voordat ik er daadwerkelijk ben gaan kijken. Naar een auto gaan kijken was voor mij namelijk lastig omdat ik nog geen rijbewijs had en dus afhankelijk was van mijn ouders.

Zo vielen dus een hoop Corrado's al op de voorhand af. Tot er twee over bleven. Even met beide eigenaren een goed gesprek gehad via de telefoon en met één van de twee alvast een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Mijn bedoeling was om eerst alleen met mijn pa te gaan kijken om te zien of de auto mijn in het echt ook aanstond. Nadat dit het geval bleek te zijn heb ik een oom die automonteur is de Corrado laten beoordelen bij hem thuis op de brug en hij was zeer onder de indruk waarna ik bijna direct heb besloten om de andere Corrado niet meer te gaan bekijken en de Corrado te kopen waar ik op dat moment bij stond.

Ga dus gewoon met je gezonde verstand op zoek naar een auto die bij je past en koop geen auto als je niet zeker bent over je keus!

Misschien helpt dit 'levensverhaal' je een beetje.