View Single Post
Old 24-02-2005, 11:24
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

Quote:
Originally Posted by Waldorf
Ik lees diverse topics van mensen die een snellere motor in hun auto willen bouwen, of andere rigoreuze plannen hebben.
Keywoorden zijn: 16v turbo, aangepaste G60, dubbele Webers. En noem maar op.
Vaak wil men ook nog eens andere nokken hebben, of zelfs de boel opgeboord.

Een goede 20 posts later lees is dat de Topic starters eigenlijk geen budget hebben voor datgene wat ze willen realiseren, of twee linkerhanden, en geen geld om de boel uit te besteden. Studenten, weinig geld, of eerst onverkoopbare zaken nog moeten verkopen omdat anders het hele plan niet door kan gaan.
Ik wil dit, ik moet dat, maar dan moet ik eerst zus en zo nog verkopen, maar niemand wil mij datgene betalen, wat ik nodig heb, ook al is het veels te veel.

Wordt er bij zo’n aanpassing geen budget meer opgemaakt. Doet men maar wat?
Oplossingen worden aangeboden. De een wil een VR6 motor, de ander wijst hem erop dat er zo’n motor daar en daar te koop staat voor een redelijke prijs. Anderen benadrukken dat de prijs inderdaad redelijk is. Dan wordt er zolang gepost, dat bij de tijd dat er blijkt onvoldoende geld aanwezig te zijn, de motor toch al verkocht is. Verspilde moeite dus.

Bij de luchtgekoelden merk ik dat er een auto gekocht wordt, men spaart, dingen gaanderweg aanschaft, en vervolgens een project begint.
Bij de watergekoelden merk ik vaak dat het in de dailydriver moet, die vervolgens elke dag bereden moet worden, en alles gefinancierd moet worden door verkoop van een paar wielen die niemand wil hebben.

Klopt dit, of zie ik de dingen verkeerd? Verbeter me als ik er naast zit, ik ben nieuwsgierig naar jullie meningen.

Waldorf.

<bij opmaak van bovenstaande wordt geen specifieke gebruiker van dit of een ander forum bedoeld. Het is een algemeen iets en de genoemde voorbeelden zijn fictief.>

Ach, ik weet dat over mij ook wel zo gedacht wordt... Maar dan vraag ik me altijd af waar anderen zich druk om maken... Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Een topic hoeft er niet minder interessant om te zijn als een project niet wordt uitgevoerd in mijn ogen...

Ten 2e ga je meestal eerst met een topic de haalbaarheid voor jezelf opnemen... Als je dus WEL geld hebt om het te doen, dan ga je eerst ook niet afwegen, maar dan doe je het gewoon, of eerder, laat je het doen... Je bent als hobby-er toch grotendeels aangewezen op tuner en bedrijven... En dan ga je niet zoeken naar een goedkope of een andere manier in een topic op een forum... Want daar komt ook veel voor dat de info die gegeven wordt onvolledig is, en dat mensen wel een leuk verhaal vertellen, maar dat later blijkt dat het over de buurman of een kennis ging, en ze het eigenlijk niet 100% zeker weten...

Ik vind zulke topic altijd wel interessant... Wat er mee gedaan wordt stoor ik me verder niet aan.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote