24-02-2005, 07:28
|
|
Banned
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
|
|
een en ander heeft ook met je et-waarde te maken. Wat ik ervan geleerd heb is het volgende.
Bij rijden op 17" wielen, raak je bij volledige stuuruitslag altijd de binnenkasten. Deels staal, en deels de plastic wielkasten. Aanpassen van je wielkasten is mogelijk, maar vereist laswerk. Met simpel naar binnen kloppen kom je er niet.
Een ander probleem bij deze wielen is dat je ondanks een perfecte uitlijning, niet kan voorkomen dat de wagen gaat zoeken. Er is door een goed bedrijf (Ben Prinz) bij mijn Polo gezocht naar een betere afstelling. Maar daar zijn ze niet in geslaagd. De juiste verhoudingen zijn gewoon niet meer te realiseren, is ook niet gek voor een auto die op 13" is ontworpen.
Mijn mening:
Het rijdt wel, en staat erg goed,
maar als je stuur begint te trillen door rijden over een hobbel, is het niet fijn meer. zeker niet als afremmen de enige manier is om het trillen weer te laten stoppen. Zolang de wegen vlak zijn is er niets aan de hand.
Ik zou voor 16" gaan. Betere handling, Prettiger rijden, en goedkopere banden.
195/40/16 voor en 205/45/16 achter gaat perfect.
|