View Single Post
Old 26-11-2011, 15:05
robertoal robertoal is offline
Forum Regular

Default Golf 1 TFSI project: immobilizer probleem

Hallo dan :-)

Ik ga binnenkort bezig met dit project, ik heb alleen nog een probleem (net zoals iedereen) met de immo..
Ik weet dat JD een immo defeat kan uitvoeren, helaas kost dit 650/700 euro; voordeel is dan wel dat je voor 1000 ook nog een chiptuning erbij krijgt. Da;s leuk.
Toch wil ik eerst proberen om de immo te houden; gewoonweg vanwege de kosten.
Komen we bij mijn vraag:
Waar is het immo van afhankelijk; dus wat moet je erbij inbouwen om het werkend te krijgen? Beginnetje:
- Tellerunit
- ECU
- Fuel ecu (ofzo?)
- Ring van contactslot voor de rfid chip in je sleutel
- Canbus

Ervan uitgaande dat idd werkt loop ik direct tegen het volgende probleem aan: ik heb nog maar 1 lambda sonde (geen cat meer) = fout = limp mode. Kan je dit zelf eruit programmeren (vag-com) of kom je dan toch weer bij de heer JD uit?

Er zijn een aantal opties dus:
Optie 1: Bij Qpeng voor 880 pond een TFSI set kopen bestaande uit: immo defeat, custom kabelboom, nieuwe engine map, en behouden van standaard instrumenten golf 1. (nadeel is: standaard map, extra ecu erbij, en nog niet bewezen goed)
Optie 2: Nieuwe tellerunit gebruiken, immo defeat bij JD laten uitvoeren en een fatsoenlijke map krijgen (a 275 pk)
Optie 3: Immo aan de praat krijgen doormiddel van alle componenten bij elkaar zoeken. GOEDKOOP! nadeel: ingewikkeld werkend te krijgen en GEEN custom mapping..

Ik zit sterk te denken aan de qpeng oplossing; ik heb gevoelsmatig alleen liever JD; weet je zeker dat het goed is.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? DANK bij voorbaat
Reply With Quote