24-11-2011, 21:26
|
No personal life
|
|
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
|
|
Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Oke, bedankt voor die tip!
Maar het is toch gangbaar om meteen de waterpomp te bekijken als je de distributieriem gaat doen? Als je het dan toch allemaal los hebt...
Alleen jammer dat ie stuk ging :p
Hoe komt die garage er dan bij dat het 2-2,5 uur extra werk is om die 3 keerringen te doen bovenop het werk van de distributieriem??
|
Zo als rene al zij hoeft dit bij een golf 2 niet, waterpomp wordt door de v-snaar aangedreven en niet de tandriem.
Vervangen is dan alsnog zo gedaan.
Meestal controleer je de waterpomp door er een keer aan te draaien, controleren of er speling op zit en een visuele controle. Loshalen is echt niet nodig als er geen klachten over koelproblemen zijn. Golf 2 waterpomp heeft meen ik stalen schoepen, hier kan dus bovendien niks aan kapot gaan.
Ik denk dat dat garagebedrijf redelijke afzetters zijn en daarom 2-2.5 uur zegt,
ze rekenen tenslotte ook 500 euro voor een waterpomp van 60 euro.
Dat is lekker snel verdient
|