Quote:
Originally Posted by PuttenMKII
Thanks voor je reactie
ik heb hem af laten stellen door een oud VW/Audi monteur, die heeft de choke opengehad. Hij zei dat 'ie prima was.
Wat zou er dan mis mee kunnen zijn?
|
Mijn eerdere post was eigenlijk naar aanleiding van bovenstaande tekst...
Als je de choke " open hebt gehad", betekent dat alleen dat je controleert of het elektrische element nog in 1 deel is...
Maar de choke omvat nog meer afstellingen, zoals de pulldownklep die de minimale opening van de chokeklep afregelt... (en als je een dubbele pulldownklep hebt, dus in 2 etapes)
Daarnaast van belang bij koude start:
-Juiste afstelling verhoogd stationair toerental (ong 2000 toeren)(Zeer belangrijk) Verhoogd stationair toerental wordt geactiveerd door het 1 maal volledig intrappen van het gaspedaal voor het starten. Om dit goed te laten werken, zijn de 2 veren die om het heveltje van de getrapte schijf zitten ook van essentieel belang)
- werking van inlaatspruitstukverwarming
Vaak is het voor monteurs niet intressant om dit allemaal af te stellen omdat qua kosten het nu eenmaal makkelijker, sneller en goedkoper is een "werkend" (Lees: correct afgesteld) exemplaar te monteren. Wil je dan niet, dan ben je overgeleverd aan liefhebbers of moet je zelf dus een onderzoek doen naar alle afstellingen. (Wat is dus inmiddels heb gedaan)....
Maarrrrr, natuurlijk hoop ik dat met je " nieuwe " carb je in 1 keer van het gelazer af bent!!! Ben benieuwd