View Single Post
  #9  
Old 18-11-2011, 18:58
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

Goed, het eerste probleem heeft zich voorgedaan.. Afgelopen week besloot de Golf ineens niet meer te starten 's morgens vroeg. Natuurlijk was het koud, en 's middags na wat zon er op deed hij het wel weer. 's Avonds nog even de kabel van de choke gefixed en toen liep hij ook prima.

Echter, gisterenmiddag besloot hij weer niets te doen. De startmotor wordt rondgegooid, brandstof wordt ook opgepompt maar ik krijg geen vonk en er knippert in het dashboard een rood lampje wat onder het acculampje zit (heeft 'ie nooit eerder gedaan). Dus, ontsteking nakijken/vervangen..

De rotor/verdelerkap en bougies waren een heel eind op, dus die heb ik vandaag vervangen. Ook heb ik de contactpunten gelijk vervangen, ondanks dat er electronische ontsteking in zit. Echter, na het vervangen (oké, en na laten kijken door de man des huizes ) krijg ik nog steeds geen vonk.

Zou het kunnen zijn dat door de lichte nachtvorst de ontstekingsmodule kapotgevroren is, of moet ik heel anders gaan denken? Heb hier al dingen gelezen over Hall-sensoren? Kan iemand me vertellen wat dat precies zijn, of heb ik daar met een carb niet mee te maken?

En heeft er heel misschien iemand een electrisch schema voor me in PDF? Ik ben nog steeds in afwachting van mijn Haynes...

Sorry als dit uber-dom klinkt, ik ben echt nog een kneus in vergelijking met de meesten hier
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!
Reply With Quote