View Single Post
Old 15-11-2011, 17:59
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!

Gisteren was het hier best wel heul mistig. Dus ik mijn mistlichten voor aanzetten, tja ze zitten er niet voor niks
Dan kom ik op gegeven moment mensen tegen die geen mistlampen hebben of betalen kunnen. In iedergeval zijn ze gruwelijk jaloers, want dan toch nog even seinen. Bij dikke regen is het al helemaal erg, trieste lui.

Quote:
Mistlichten kunnen ook aan de voorkant van de auto bevestigd zijn. Het gebruik van deze lichten leidt voor veel bestuurders tot grotere problemen. Mistverlichting aan de voorzijde mag gevoerd worden bij mist, regen of sneeuwval waardoor het zicht ernstig word belemmerd. Deze mistverlichting moet altijd in combinatie met dimlicht gevoerd worden. In het glas van een mistlamp moet de goedkeuringsletter “F” of “B” zijn aangebracht. Wanneer deze letters er niet in staan heb je niet te maken met mistlampen maar met verstralers of breedstralers. Deze ver- of breedstralers mogen alleen ontstoken worden in combinatie met groot licht.

Het leukste is ook nog dat onlangs mn verlichting nog gechecked is (lichtbeeld ed.).