View Single Post
  #19  
Old 22-02-2005, 14:36
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by leander
Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden



Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren!

2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt.



En dat een T3 een kompleet te sperren assen had wist ik niet. Wel leuk.
Weet wel dat je bij sommige als optie een vrijloop had die met een luchschuif werkte.
Gewoon op je dashboard.


Voor alle duidelijkheid.
Je auto heeft een differentieel, die er alleen maaar voor zorgt dat als je een bocht neemt je buitenste wiel sneller draait dan je binnenste wiel.

Een SPER zorgt ervoor dat wielspin opgevangen wordt.
Afhankelijk van het type sper, ook de werking van de opvang van wielspin.
IK heb een wormsper gekocht van Peloquins, in werking vergelijkbaar met die van Quiaife.
Reply With Quote