Thread: Vacuum-systeem
View Single Post
  #39  
Old 11-11-2011, 14:49
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by -joey-
Ik geloof er dus echt niks van hè dat je 1:17 haalt met een 20 jaar oude golf met carburateur. Ik heb ook een 1.6PN als ik heel rustig rijd haal ik 1:12, als ik normaal rijd 1:10. De picanto van me moeder red bij normaal rijgedrag 1:17...... Maarja..

Ik heb er al bij gezegd dat het onder bijna ideale omstandigheden is (bijna alleen maar snelweg, en zo steady mogelijk op de 100 hangen). Ook met 3/4 jaar woon werkverkeer (100 km per dag, wederom voornamelijk snelweg), met iedere dag minstens 10 min in de file, altijd minstens 1 op 15. Oke, als je alleen in de stad rijdt dan red je dat niet, dat haal ik ook niet ondanks dat ik altijd bewust zuinig probeer te rijden. Maar over de 2 jaar dat ik de auto heb, 44dkm, zit ik zeker boven de 1 op 15 gemiddeld (incl correctie van mijn km-teller die lichtelijk overdrijft )
De PN is een berucht ding (zoals te zien in dit topic) en ik begin nu ook angstig te worden aangezien bij de APK de CO schommelde (en dus ook te hoog), maar ik heb wat slechte vacuum slangen dus ik hoop dat mijn probleem daar ligt. Maar ik vind het wel mooi om te zien dat het toch wel technisch hoogstandje van toen, het in de praktijk wel echt goed doet.
Sorry dat ik wederom offtopic ga in dit topic. Maar ik wil toch aantonen dat een PN, mits hij het goed doet, super zuinig kan zijn. Zuiniger dan andere carburateurs denk ik (uit mijn eigen ervaring is de PN zuiniger dan de EZ)
Reply With Quote