10-11-2011, 22:30
|
|
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
|
|
Die klep is je choke klep en wordt enkel en alleen door je choke-bi-metaal element bedient. Deze wordt op zijn beurt door koelvloeistof verwarmd en bij warme motor gaat ie er helemaal af, mits goed afgesteld. Verder zitten er 2 vacuumkleppen die mengsel en stationair toerental regelen, al dan niet op commando van een magneetventiel dat weer onder verschillende voorwaarden wel of niet schakelt. Tel hierbij op de traditionele zaken zoals een acceleratiepomp, remluchtsproeiers, compensatieluchtbuizen en een 2 trapsregelsysteem dat na minimaal 20 jaar niet zo heel fris meer is en je hebt het ideale recept voor al je problemen.
Het is allemaal wel goed aan het lopen te krijgen, maar een vervangings Weber is fris en nieuw, heeft geen last van alle regel ellende die pierburg op een carburateur heeft gebouwd en is gewoon normaal af te stellen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|