20-02-2005, 23:34
|
|
No personal life
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Ruudvb
Hallo forumleden,
Ik ben met wat dingen bezig(in mijn hoofd). 1 daarvan is een dieselbus kopen en deze stevig te kietelen. Nu kan ik een 1.7 diesel kopen die dus nooit eens uitgevoerd is met een turbo of intercooler. Heeft iemand hier mogelijkerwijs ervaring mee?
|
Dit ga ik binnenkort ook zelf doen....
Een 1.7D is net als de 1.6TD uitgerust met zuigerbodemkoeling welke dus een turbo mogelijk maken. Je zult alleen wel de brandstofpomp, carterpan, turbo en -spruitstukken, uitlaat en luchtfilter moeten gebruiken van de 1.6TD (misschien nog wat kleine dingetjes wat ik ben vergeten) De 1.6D is NIET uitgerust met dit dus kun je beter hierop geen turbo etc. zetten!!! Mijn verwachting is dat met de 1700 en Turbo én Intercooler zo'n 80 Ã* 90 pk uit een 1700TD te persen valt met een evenzo aantrekkelijk koppel. De Cilinderkop van de 1700 is interessant om te gebruiken omdat deze grotere kleppen heeft dan de 1600 motoren. Samen met een langere versnellingsbak kun je dan lekker meekomen is mijn hoop
Laat hier tzt wel e.e.a zien als ik er mee bezig ga, onderdelen heb ik al liggen...
|