31-10-2011, 23:13
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Oct 2011
Posts: 11
|
|
Polo 6n APQ
Beste VW liefhebbers,
Al een geruime tijd heb ik een probleempje met mijn polotje.
Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aankom rijden en trap de koppeling in dan slaat ie zo nu en dan af.
Opnieuw starten of in 2e versnelling zetten en koppeling loslaten kan, nu weet ik dat je niet elke keer de koppeling los kan laten omdat de bak stuk kan gaan. (3 maanden geleden nieuwe bak eronder dus ben wel voorzichtig :P)
Stationair schommelt het wel eens maar niet extreem.
Volgende onderdelen heb ik al vervangen:
Bougies + kabels
Rotor + Verdeler kap
Brandstof filter
Lucht filter
Interieur filter (heeft er niet mee te maken maar toch)
+ de normale beurten die op tijd moeten gebeuren
ik heb geen sportluchtfilter gemonteerd.
Ik heb het laten uitlezen en de volgende kwam naar voren:
519 en 533 dmv vag.com
Nu zegt een maat van me dat de gasklephuis de boosdoener kan zijn.
Voor dat ik een gasklephuis ga kopen wil ik wel weten of het misschien iets anders kan zijn.
Nu lees ik hier op het forum en kan het nergens vinden, waar bevinden de N71, G19 en G70 zich.Kan dit ook een probleem zijn?
Kan ik dat als leek zelf vervangen of moet dat door een garage/monteur gebeuren.
Nu lees ik ook dat het af en toe ook te maken kan hebben met een temperatuursensor ?? waar kan ik dat op de motor vinden?
Zijn er nog meer sensoren die ik zou kunnen vervangen aangezien er 233d op de teller staat of ....
Ik heb ooit eens bij mn oude golfje gehoord over een pingelsensor, kan dat ook een rol in dit probleem hebben?
Nog even terug op de gasklephuis, ik kan een nieuwe kopen voor 185, maar kan ook een tweedehandse kopen voor 25. Nu denk ik wel bij me zelf, voor 25 kan ik een gokje wagen.
Past elk willekeurig gasklephuis van een polo 1.4 8v benzine op mijn polo?
Kan het ook aan de lambdasensor liggen?
Het gaat om een polo 1.4 8v, benzine, bouwjaar 2000 6N1 (geen 6N2) met een mooie 233d op de teller en niet te vergeten motorcode APQ.
Alvast reuze bedankt .
edit: zou het ook aan de ecu kunnen liggen? Deze is toch bij de ruitenwissermotor bevestigd? Of is dit wat anders? Ik heb problemen gehad met verstoppingen en dat het daar vol liep met water. Kan dat kwaad?
|