28-10-2011, 12:25
|
VW Guru
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
|
|
Ok, geen probleem... dan wachten we even.
De geavanceerde afstel apparatuur die benodigd is bestaat uit een set van een platkop schroevendraaier en een kruiskop schroevendraaier. Stel je er dus niet te veel van voor.
Het moeilijke zit hem in weten wat je moet afstellen en waarom en hoe. Als je het een keer gedaan hebt en het systeem begrijpt dan is het kinderspel.
Idd, wat jij omschreef is exact de WT werking bij een bepaalde temperatuur (lagere temp is langer verhoogd stationair). Hij zou dan even ongeveer 3000 toeren moeten draaien. Daarna neemt de warmloopregelaar het over die geleidelijk minder gas gaaf naarmate de motor warm wordt.
Op hetzelfde moment regelt de choke de aanrijking van het mengsel met de chokeklep. Daar zit dan weer een demper op (zwarte potje dat horizontaal ligt) om te zorgen dat hij niet helemaal dicht kan (smoren).
Eehm eens kijken, er is nog de stationair regelklep / cut-off klep die aan de ene kant zorgt voor aflsuiten gas als je op de motor afremt en aan de andere kan de gasklep voldoende openhoudt als je het gas loslaat (stationair draait). Die kan eventueel stuk zijn dat hij hem niet open houdt, maar dat stopt juist niet als de motor op temp is.
Mengsel verhouding bij stationair stel je in met de schroef en voor de rest wordt hij bepaald door het stelsel in de carb. Dat gaat hier wat te ver. Daar stel je niets aan af, maar kan wel vuil zijn en slecht lopen en slecht CO geven.
Nu zo weet je al weer iets meer.... vragen staat vrij!
|