View Single Post
Old 19-10-2011, 22:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
Leuke hobbyprojecten / investeringen heb je. Knappe 964 gekocht, goed voor zorgen en niet te veel kms er bij zetten en dat is ook een waardevast stuk speelgoed.

Mercedes EVO blijft ook gaaf, ken iemand die dat ook al jaren in bezit heeft met hetzelfde dilemma: rijden is eng en bijna zonde, maar wegdoen van een stuk autosportgeschiedenis in unieke staat doe je ook niet zomaar. Dilemma's...

Wellicht ken je hem, regio midden Nederland:

Het grappige is dat er een paar hele nette in in mijn omgeving staan/stonden. Weet je zeker dat de eigenaar van van de afgebeelde EVO2, deze nog heeft?
Ik weet dat er 1 iemand is die er heel lang 1 had en hem verkocht heeft. Hij had er spijt van en heeft mij gebeld toen ik hem te koop had staan.

Ik moet je zeggen dat ik het bijzondere van deze auto mis, maar er viel ook een hele last af. Een Porsche kan je kopen, rijden (zal niet meer dan 3000km per jaar zijn) en de rest van je leven houden. Dit omdat deze makkelijk te restaureren is en de onderdelenvoorziening is ook perfect, plus dat ik nu de allrisk verz. normaal kan betalen. Eeen Porsche is een echte rijders-auto en behoud waarde als vooral alle onderhouds-history aanwezig is enz. Het onderhoud is wel duur van een 964 (Gem tussen de 3 en 6000 per jaar). Na dat ik hem gekocht heb, ging het vliegwiel stuk en ben blij dat ik garantie had. Het vervangen van het vliegwiel plus koppeling en arbeid ging toch al over de 4000 Euro heen. Ik heb uiteindelijk alleen de nieuwe koppeling en trek-lager hoeven te betalen en weet nu dat dit alles er weer nieuw in zit.
Ik ga hem dit weekeind op de brug zetten om de bodum etc schoon te maken en alles in de was te zetten. Ik zal hem wel een keer meenemen naar een meet.

De EVO2 ik had, staat nu op Engels kenteken en is bij de eigenaar terecht gekomen van een groot bedrijf wat grote beurzen etc organiseren zoals de motorsport-Expo volgende maand, waar ik de nieuwe eigenaar weer zal spreken. Hij is goed terecht gekomen gelukkig

Ik zal binnenkort weer een paar foto's plaatsen van de Golf Bergcup, want ben er wel rustig mee verder gegaan en zit vol wilde ideen. Heb ook de nieuwe turbo hier voor liggen en de 3D tekening van het inlaatspruitstuk is ook al klaar.
Reply With Quote