Thread: VR6 valt uit
View Single Post
Old 12-10-2011, 16:53
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru

Default VR6 valt uit

Hallo,

Ik zit met een probleem wat de laatste tijd steeds vaker de kop opsteekt, en natuurlijk enorm irritant is.

Ten eerste een beetje info over de auto:
Volkswagen Corrado
Bouwjaar: 1993
Motor: 2.9 VR6 met DIS ontsteking. (ABV)
Motor is volledig standaard en heeft nu ongeveer 100.000 gelopen na revisie

En dan nu het probleem

Ik heb sinds een tijdje als ik mijn auto start dat deze de 1e paar keer acceleren schommelt in toeren van 1000 toeren t/m 400, maar gaf nooit de aanstalte om uit te vallen.
Als de motor warm is heb ik geen enkel probleem meer en loopt deze keurig netjes 600 toeren.

Motor pakt overigens bij elke startpoging direct aan..

Nou wou ik laatst naar mijn werk 's morgens en ik startte de cor.
Deze startte gewoon en liep op naar 1000 toeren voor 1 sec en daarna viel ie meteen uit..
Nog een aantal keer gestart en behield hetzelfde probleem.
Toen heb ik de kap geopend en de stekker van de LMM doorgeblazen (Deze was heel licht vochtig..) toen liep die weer.. (schommelde nog wel erg in toeren).
Toen ik eenmaal van de parkeerplaats af was viel die weer uit en kreeg ik hem met veel moeite weer aan de praat. (met een beetje gas erbij bleef deze zeer beroerd en bokkerig lopen, en als ik het gas losliet viel de motor meteen uit)
De rest van de weg liep die zeer beroerd (leek op 5 cilinders te lopen) en bokte veel.. en had ook totaal geen vermogen..
Toen ik 's middags naar huis reed had ik geen enkel probleem... en vanmorgen ook niet..
Moet wel zeggen wanneer de motor warm is dat het probleem zo goed als weg is..
Maar waarom doet die het bij de koude motor de ene keer wel en de andere keer niet

Een heel verhaal, maar wil het probleem goed omschrijven
Wat kan dit zijn??
Tevens gebruikt de auto ook veel benzine! (1:6 bij zeer rustig rijgedrag.. normaal verbruik ik rond de 1:10/1:11)

Mvg Justin