09-10-2011, 12:01
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Oct 2011
Posts: 5
|
|
Distributie riem is inmiddels vervangen na zo'n 6 uurtjes sleutelen. In dit geval was het een gevecht om de inbus bouten los te krijgen van de waterpomp en krukas pulley. Het lasapparaat moest er aan te pas komen.
Hier het verhaal met plaatjes (in het engels)
VW transporter T3 timing belt change
De bovenste fusee's aan de vooras kwamen pas los na inweken met kruipolie en een hoop geklop. 1 kant moest geholpen worden met een hydraulische spreider. Ook hier weer 2 inbus bouten. Heeft VW wat met inbus bouten? Als er echt kracht nodig is om ze los te draaien gaan ze m.i. snel kapot.
Dank voor de info, het is een klus wat met een beetje gereedschap, geduld en tijd goed zelf te klaren is. Een gemiddelde werkplaats had in dit geval snel 4-5 uur geschreven op de vervanging van de distributieriem alleen.
Groet!
Arno
|