4 naar 5bak probleem
Ik heb een 5 bak laten (met code ATH) op een FP motor laten zetten..
Ik had er een 4 bak op zitten (met code GC ) de koppelingsplaat was in tweeen!? dit terwijl deze geen 5000km vervangen was.. hoe dit kan is mij een raadsel!
De bak zelf sluit niet helemaal mooi aan op de motor, maar ben langs VW gegaan en die zeiden dat dat geen probleem is.
De auto rijdt nu goed behalve dat als ik hem in zijn 5 zet dit met veel kracht moet.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Want het gebeurt te vaak dat ie van de 4 ipv van de 5 naar zijn 3de gaat.
Gegevens van de originele 4 bak GC Fertigung von 2/74
Aggregate-Nr. 020.1
Zuordnung Typ Golf/Scirocco
Motor 1,5 l/1,6 l, 51 kW, 55 kW, 63 kW, 37 kW (Diesel ab 1/78)
Übersetzung Achsantrieb 74 : 19 = 3,89
1. Gang 38 : 11 = 3,45
2. Gang 35 : 18 = 1,94
3. Gang 36 : 28 = 1,29
4. Gang 31 : 32 = 0,969
Rückwärtsgang 38 : 12 = 3,17
Tacho 16 : 7 = 2,29
Getriebeöl Füllmenge 1,5 l
Spezifikation Hypoidgetriebeöl GL 4 (MIL-L 2015) SAE 80 oder SAE 80 W-90
Anmerkungen Bis 9/74 am 2. Gang: 37 : 19 = 1,95
Bis 7/76 am 3. Gang: 37 : 27 = 1,37
Gegevens van de 5 bak ATH
020 5-Gang 11/91 - 07/92
3,455
1,944
1,286
0,909
0,745
3,667
Alvast bedankt!
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
|