View Single Post
  #30  
Old 05-10-2011, 21:02
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Tijd voor een kleine update.

Zoals hierboven beschreven heb ik eindelijk m'n 5 bak er in hangen, en dat is plezierig zeg als je zo'n korte 4 bak gewend bent

De aanleiding tot het inbouwen van een andere bak, was het sneuvelen van m'n druk lager. Goed excuus dacht ik zo.

Wat bleek nou, druk lager was versleten, maar eigenlijk niks mis mee, maar....




T oplettende oog ziet dat er een bout waarmee het koppelingshuis aan de bak vast zit is verdwenen Deze maakte dus het helse kabaal, en is door de bak heen geslagen heeft best wat schade gemaakt.




oud bakje, nieuw bakje




Uiteraard heb ik een nieuwe koppelingset er in gedaan, van een polo gt 3f.
Eigenlijk rijd ik nu praktisch zonder aanpassingen aan het schakelmechanisme met 5 versnellingen, naast wat pielen aan de afstelling van de stang op de bak heb ik eigenlijk alleen het plastic heveltje voor de achteruit een klein beetje verbogen door warm te maken. Anders kom je niet bij z'n 1.

Ik heb nu alleen dat als ik een poosje in z'n 5 heb gereden dat ie er uitschiet, ik had dit na 45min. Het heeft geen invloed als ik met het gas speel zeg maar, De motor kantelt eigenlijk nauwelijks, dus ik tast beetje nog een beetje in het duister. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.

Het resultaat


Reply With Quote