Haha gaat lekker zo!
Sinds maandag heb ik een nieuwe Bosch accu geplaatst, de startmotor geeft geen probleem meer.
Als de motor koud is moet de startmotor de krukas een aantal keer ronddraaien voordat hij gaat lopen, daarna moet ik wat met het gas spelen om 'm aan te houden. Ik ben er wel achter gekomen dat dit veel te maken heeft met het ontstekingsmoment.
Hoe kan ik de ontsteking goed afstellen? Toch stroboscoop lamp op bougiekabel 1 en dan in de bak kijken naar het 'nokje' op het vliegwiel?
Ik zie namelijk geen duidelijk punt in de bak waar ik 'm op af moet stellen. Ik zie volgens mij alleen een de kop van een bout voorbijkomen.
(Ontsteking heb ik vaker gedaan met m'n ex 1.6PN waarbij ik wel duidelijk in de bak de afstelpunten zag)
Ik heb de ontsteking nu op gevoel afgesteld, auto rijd prima en het vermogen is ook nog wel aanwezig, ik wil de ontsteking alleen graag 100% goed hebben.
Op dit forum lees ik dat de voorontsteking het beste op 8 graden kan staan, welke punten moet ik dan aanhouden?
Ik heb het idee dat de motorregeling niet werkt zoals het hoort.
Als ik de gasklepschakelaar bedien gebeurt er niets. De stappenmotor hoor ik ook niet zoemen, als ik de stappenmotor loskoppel gaat de motor niet anders draaien. Als ik de stekker bij de bobine (wit/rood) loskoppel merk ik ook niets.
Stappenmotor heb ik al gewisseld met een goede die ik van Arie uit Leuvenheim gekocht heb. Deze maakt geen verschil.