View Single Post
  #6  
Old 01-10-2011, 06:09
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

het starten op 3 cilinders had ik ook heel lang, dat ging pas weg na 10 seconden laten draaien. Ik heb dit probleem nooit kunnen achterhalen. Ik ben laten dan ook overgegaan naar ombouw R1 carbs en sindsdien nergens last meer van.

Dus het lijkt mij dat het uit je injectoren kan komen, dat er 1 tje niet goed vernevelt of niet goed afgesloten heeft gezeten waardoor die cylinder "vol" gelopen is met brandstof.

Compressie kan nooit oplopen. Je moet gewoon even met een ontstekingslamp je timing controleren. Als dit probleem van langzaam starten opeens optreed kan de distributie een tandje versprongen zijn. Je kunt ook tijdens het starten de ontsteking iets verdraaien totdat de motor wel iets sneller rond gaat.

Controleer eens de slang op de rembekrachtiger, vlak hiervoor zit ook een klein membraan die maar 1 kant op werkt. Als die niet helemaal lekker is dan merk je weinig tijdens het remmen maar je vacuum die nodig is om de computer te vertellen hoeveel vacuum er is en zo de ontsteking te regelen zal niet optimaal meer werken.

Brandstofdruk kun je idd laten meten bij een garage.

Ik heb zelf altijd met een grotere brandstofpomp onder de wagen gereden en dus zonder opvoerpomp. Als bij jou je opvoerpomp niet meer werkt merk je ook dat de wagen iets minder vermogen heeft bij accelereren omdat de pomp onder je wagen alles moet doen (systeem op druk houden, aanzuigen brandstof)

ps: als je brandstofsysteem wel op druk blijft, kun je dmv je luchtweger voorzichtig optillen zien of al je injectoren wel een gelijke douche vertonen. (moet je ze wel eerst uitbouwen )

succes
Reply With Quote