View Single Post
  #11  
Old 27-09-2011, 10:34
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Ik heb bij mijn huidige Vw Golf II, na 18 jaar achter de veerschotels moeten vervangen vanwege roest, dit is waar de schokbrekers aan het chassis bevestigd zijn. Kijk gelijk even of de schokbrekers achter niet lekken. Kijk ook voor roest bij het raam aan de onderkant bij het parafaan.

Auto ziet er verder goed uit en is zeer compleet uitgevoerd, bediening van de pedalen is altijd anders dan bij een ´moderne´ auto daar zou ik me niet teveel van aantrekken.

Je moet wel in je achterhoofd houden dat dit een auto met carburateur , type PN, is en niet een inspuitings motor zoals bij een 1.3 injectie of 1.8 injectie . Is verder niets mis mee maar kan iets onderhouds gevoeliger zijn.

Vraag gelijk wanneer de distributieriem vervangen , dit moet rond circa 90.000 km gebeuren, dus bij deze auto met de huidige kmstand zeker twee maal.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Monojetronic inspuitingsmotor type RP, volgens mij een van de meest betrouwbare blokken van VW en redelijk rap.
Reply With Quote