Thread: type4 in type3
View Single Post
  #41  
Old 15-02-2005, 09:46
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b"
(en in de vitrine lag een setup van een setje 911 koppen voor een type4 )

Yeah, I know; ik dacht dat je dat toch al eens gezien had, want die ligt er al een poosje hoor ;-)
Een jaar of 15 (...) geleden heb ik zo'n motor ook al eens gezien bij Johnny H, toen die nog type 4 blokken voor de cross bouwde.

Hmm, was al bang dat BAS geen specifieke type4 voor in type 3 uitlaat maakte... :frown:
Waarom heb je niet gekozen voor kachelpotten en het 4 in 1 spruitstuk (wat jij ook op de bus hebt zitten dacht ik)? Voor een redelijk standaard 2 liter moet dat toch ruim voldoende zijn en je hebt nog warmte ook of heeft Ries nog wilde plannen met de motor in de toekomst?

Ik heb ook al zitten kijken hoe je dat spruitstuk zou kunnen inkorten, maar aan 1 kopkant is dat toch best lastig leek me.
Mijns inziens zou je in ieder geval alleen moeten verlengen in het horizontale vlak met 4 gelijke stukken, zodat je de lengte van de buizen op elke cylinder exact gelijk houdt. Uit de huidige exact gelijke lengte van de individuele pijpen (voordat ze samenkomen) haalt deze uitlaat namelijk zijn werking (zoals bij jou natuurlijk bekend).

Ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Succes,
Walter
Reply With Quote