View Single Post
Old 13-09-2011, 11:44
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular

Nou het is een gewone Syncro, dus geen Rallye. Maar hij is binnenkort wel belastingvrij, in november Ik rij er heel weinig mee. Het is puur een hobby auto. Voor de daily en kilometers hebben we een 205je. Als ik met de peugeot 130 rij, is het alsof de voorwielen geen contact meer maken met de weg.

De golf is anders. Ik merk heel erg goed dat ik niet alleen voorwiel aandrijving heb. Dat is echt een wereld van verschil. En juist omdat ik er niet meer dan 5000 km per jaar rijd. Wil er een rappe auto van maken. Met de pug ben ik een hele rustige rijder. Met de Golf ook, maar ik vindt het geweldig om af en toe op de buitenaf weggetjes wat harder op te trekken. En met de 90 pk van nu is dat nog geen supersensatie. Voor het normale verkeerd gaat het prima.

Het is toch geen dagelijkse auto. Voor de aandrijving etc ben ik nog niet helemaal uit. Maar het wordt warschijnlijk een haldex met een vaste verdeling van 50/50. Dus geen computer ertussen. Dat zijn allemaal wel dingen die ik met de tijd stapsgewijs zal aanschaffen.

Maar als ben nu juist bezig om de roest weg te halen, alles strak maken. En daarna in de grondverf en tectyleren van binnen en buiten. En als ik later nog moet doorlassen is dat dubbel werk
Reply With Quote