heyy, kben n vaste vwforum.nl gebruiker maar voor deze vraag kan ik hier beter terecht..
Het 2G (1.3) blok van mn mk2 is stervende en dus ben ik aan't uitkijken naar een vervanger. Nu kan ik voor weinig een hele golf2 uit 1984 met slechts 123000 op de teller kopen om dan diens blok en bak over te bouwen.
Eerst wilde ik nog de hele auto houden om er dan n retro projectje van te maken, maar het koetswerk van die golf bleek toch zn beste tijd gehad te hebben, zonde..
Toen ik de kap opentrok herkende ik bijna niks, na ff zoeken begon het een en ander duidelijk te worden, maar ik ben verre van een expert dus wil ik het graag van jullie horen, wat zijn de verschillen tussen HK en 2G
boring, slag, vermogen,... komt allemaal overeen, maar bij de HK ligt het maximum vermogen bij 5400rpm ipv 5200 (doppel-wobber.de) en het ziet er toch totaal anders uit als de MH en 2G blokken
als ik dit HK blok wil (laten) overbouwen, waarom zou ik het doen, en waarom niet?
- distributieketting of riem?
- automatische choke?
- mechanische kleppenstoters? (dacht van wel)
- zonder problemen over te bouwen?
- welke onderdelen uitwisselbaar?
- is er een reden waarom HK slechts van 83-85 gebouwd is?
op dit soort dingen zou ik graag een antwoord krijgen :biggrin:
Alvast bedankt!!