View Single Post
  #86  
Old 24-08-2011, 18:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Huh? Leg eens uit?!

Wel een super gave Porsche!



Is letterlijk zo. Ik wil perse 1 die rond de ton gelopen had waardoor het erg lastig word. Ben er bij 1 wezen kijken uit 1990 en verkocht in Duitsland. Daarna naar China gegaan en vervolgens voor 3 jaar geleden weer terug in Duitsland en vorig jaar naar Nederland. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar je snapt wel dat er geen onderhoudgeschiedenis bekend is. Dit is erg belangrijk bij deze auto's want de onderdelen zijn heel erg duur. Bij veel gevallen is de motor al eens gereviseerd en niemand weet hoe enz. De modelen van 89 en 90 zie je vaker te koop, maar deze hebben problemen met de voetpakkingen waardoor ze erg veel olie verliezen en een motorrevisie bij zo'n ding begint te tellen vanaf 10.000 Euro. Bij normaal rijden zal de onderhoud rond de 2500 Euro per jaar kosten, maar als er wat stuk gaat is het dubbele nog niks. Vandaar mijn voorzichtigheid.

Ik heb de mijne gekocht bij Porsche centrum Leusden waar hij in 93 ook nieuw geleverd is. Heeft 82.000 gelopen met een ingevuld onderhoudsboekje waarvan alles is gedaan bij dit zelfde bedrijf. Deze is bijzonder om zijn opties, kleur, originaliteit, schadevrij en is bij de laatste 10 van de band gerold.
Kost dan wel wat, maar het verschil ben ja al snel kwijt als er achterstallig onderhoud is enz. Omdat het steeds moelijker word om een nette en eerlijke 964 te vinden stijgen de prijzen nog steeds, maar zal nooit zo gaan als bij een SQ of EVO2, maar heb nu wel mijn droomauto

Advertenie staan nog op hun site:

linkie

Heb bewust voor dit 964 Carrera 4 (4wd) model gekozen, terwijl ik voor dit geld ook al een Cayman S of GT3 had kunnen kopen. Deze is nog lucht-gekoeld en ongelikt zoals een Porsche hoort te zijn, is mijn mening. Grote spoelers houd ik niet van op die van de GT3 RS en mijn ex EVO2 na dan
Reply With Quote