Het rare is gewoon dat de motor voorderest wel aardig loopt, hij is ermee door de apk gekomen. Ik heb de onsteking laten afstellen bij een garage, die vonden de onsteekvolgorde ook erg vreemd, maar omdat de motor wel aardig loopt, werd het aan de kant geschoven. "Als het loopt dan loopt het".
Maargoed, ik kijk nergens meer van op. Ik heb de auto nu een jaartje in bezit, en dacht ermee echt een koop te slaan. Een originele hollander, met eigenlijk maar één echte eigenaar, de 2e eigenaar heeft m maar 1 maandje in bezit gehad. Heb er sindsdien pas 1000 km mee gereden. Tot nu toe alleen nog maar problemen.
De gehele injectie was ontregeld, belangrijke gebroken aarde draden van de motormanagement waren gemaakt met wat zielig tape. Die dikke aarde draad van de ignition coal(bobine?) was helemaal niet aangesloten. Brandstof filter was verkeerd om aangesloten. Verschillende kapotte sensoren. De duty-cycle connector was niet aangesloten. Vervolgens alle draden van de injectie nagemeten, aarde draden uitgepiept met de multmeter. Motormanagement open gehad en gecontroleerd op verbrande circuitjes.
Maar na dat alles wil de motor nog steeds niet als een zonnetje lopen. Koelvloeisstof komt niet op temperatuur, terwijl ik de thermostaat en temp voeler voor dashboard heb vervangen. De de-acceleratie moterregeling werkt niet goed. Als de motor loopt hoor je de kleppen af en toe tikken. Ben er laatst achtergekomen dat er de verkeerde olie in de auto zit, de laatste eigenaar heeft de auto een klein service beurtje gegeven met 5w40. De olie is nog blank, en bij het aflezen druipt het van de peilstof. Het uitlaatspruitstuk wordt ook na een paar minuten al roodgloeiend, dan staat de onsteking toch zowiezo te laat? Volgens de garage/apkmeester was alles prima in orde
. Van dat hele onsteking gedoe klopt geen zak, terwijl ik de distru riem nog niet los heb gehad. Kan niet wachten op het moment dat ik zorgeloos kan rijden
!
Weet iemand ofdat een pf motor kan lopen als de nokkenas 180 graden gedraaid staat? Als ik aan de krukasmoer draai, lijkt het ook wel ofdat de motor niet helemaal vrij loopt, zo halverwege gaat het vrij stug.
DJ