Kleine stand van zaken:
1300cc 55pk =>
=> 100pk + =>
Denk dat dit wel al genoeg zegt
.
Heb lang overwogen om er een ander blokje in te lepelen maar eerlijk gezegt rijd iedereen al met 1.8 16v/g60 of vr6... En wil mijn 1300 blokje behouden maar enkel lekker pit inblazen.
Hier de plannen even op een rijtje die nog wel wat geupdate gaan worden...
Cilinderkop bewerken (grotere in&uitlaat kleppen, flowen, vlakken)
Catcams nokkenas
Powersprint 4-2-1 spaghetti
Powersprint group N uitlaat systeem
CV carburators 38mm
Custom inlaat spruitstuk
Pipercross filter met custom backplate voor de cv carbu's
Vliegwiel afdraaien naar een paar kg minder
4+E bak reeds in bezit voor in 5de langer door te kunnen gaan.
Zuiger's , drijfstangen en krukas blijven de originele.. Alles wordt opgemeten, en vervangen wat nodig is. Aangezien de originele krukas/drijfstangen dit aantal pk's aankunnen, is het niet noodzakelijk deze te vervangen. Maar denk hierbij het blok te laten honen met een andere nieuwe set zuigers (hier ben ik nog niet over uit).