Hallo Allemaal,
Wat is het probleem:
Bij een koude start loopt de motor eerst ongeveer een minuut goed waarna hij heel beroert gaat lopen. volgens mij krijgt hij veel te veel benzine want hij begint te bokken/lopen als een tractor. ook rookt hij zwarte rook. zodra de motor warm genoeg is loopt hij gewoon weer goed (minuutje of 5 ) als ik na het rijden weer lang mijn auto loopt ruikt hij ook vaak naar benzine.
Extra gegevens auto:
-Golf 2 1,6 cl
-1985
-Motor code EZ
-Carburateur Pierburg 2e2
-3 bak automaat.
Wat is er allemaal al gebeurd:
-Vacuumslangen vervangen.
-Getest op valse lucht.
-terugslagklep in vacuumleiding vervangen
-Carburateur laten afstellen(ivm. hoog stationair,gasklep kwam tegen choke aan)
-Wasthermostaat choke schoongemaakt door garage.
Wat vermoed ik:
ik denk dat de o-ring in het inlaat spruitstuk verstopt zit. ik denk dit door dat ik dit stukje tekst tegenkwam op het engelse forum:
Golfgtiforum. in het volgende
topic is te lezen dat als deze o-ring verstopt zit dat dan de volgende dingen kunnen optreden: Slechte koudstart(check) Roken (check) benzine geur(check) nalopen (deed hij wel maar nu niet meer).
er staat dat je dit kan testen door de motor te starten en te voelen of het choke huis heet word. dit heb ik net gedaan en naar 5 minuten kan ik de choke nog steeds vast houden (ongeveer 3-5 sec). de eerst 3 minuten blijft hij helemaal koud.
Wat zou ik graag willen weten:
-Hoe snel moet het choke huis zo heet worden dat je hem niet meer kan vasthouden?
-zou het nog wat anders kunnen zijn dan die o-ring?
-ik moet met aankomde zaterdag met de auto op vakantie. stel dat ik de o-ring vervang, zal de carburateur dan opnieuw moeten worden afgesteld ivm. anders functioneren van de choke en wasthermostaat.
-hoe slecht is het als ik zo door rij?
-ik moet de carburateur loshalen om het inlaat spruitstuk te kunnen loshalen. moet ik daar nog pakkingen/ o-ringen voor halen om te vervangen?
-moet ik nog andere onderdelen halen dan omschreven in het Engelse topic?(pakking inlaat spruitstuk en o-ring)
Met vriendelijke groet,
Robin