Net een proefrit gemaakt (van ruim 70 km
) en tot de conclusie gekomen dat de boel nu TE goed gekoeld wordt...
Helemaal blij!!!!
Dit is de koelwatertemperatuur tijdens het rijden... Ja, ik weet het het is een schots en scheve foto, maar ik durfde welgeteld 2 seconden mijn handen van het stuur te halen met een gangetje van 110 km per uur...
Zoals jullie kunnen zien kwam de koeltemperatuur hier niet boven de 65 graden Celsius...
Thermostaat gaat pas open bij 78 graden, dus niet goed...
Ik had de 2 Pacet fans (de blazende die aan de kant van de motorklep zitten) continue laten blazen en de 2 Misimoto fans (de zuigende) geschakeld op de thermo switch welke schakelde als de temperatuur boven de 70 graden kwam. Nu draaide die 2 Pacet fans continue en daardoor kwam er zo'n bak met lucht doorheen en dit in combinatie met de 2 fanshrouds (jaaaa, deze werken echt!!!) koelde het veel en veel te hard...
Dus nu heb ik alle 4 de fans dmv 2 relais aangesloten op de 4 fans en de thermoswitch ingesteld op 80 graden.
En nu werkt het als een trein!!!!
Nu blijft de temperatuur continue op 85 graden celsius bij een kruis snelheid van 120 km per uur (getest op ruim 25 km snelweg) en loopt de temperatuur op naar max 95 graden bij de motor praktisch continue in de toerenbegrenzer of er net tegenaan (7500 toeren) en 1xx km per uur (geen idee hoe hard het gaat, mijn wijzer stopt bij 145 kmpu...) ...
Oftewel, mini-projectje geslaagd!