![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
26-07-2011, 13:35
|
![Audi1981's Avatar](image.php?s=8367ab0f0c3d239be095b4f6339ab28d&u=26656&dateline=1685610254) |
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
|
|
Quote:
Originally Posted by luchtpomper
De 3 reden van de shrouds is heel simpel en hopelijk heel doeltreffend:
1. warmte van de motor & uitlaat zoveel mogelijk bij het koeloppervlak vandaag houden
2. gerichter koelen, de wervelingen in de motorruimte van de zgn. rijwind elimineren
3. steentjes die door mijn achterwielen in de motorruimte worden gelanceerd bij het koeloppervlak weghouden.
|
Mee eens, maar als je nu lucht in je motor ruimte brengt, die er vervolgens weer uit moet tegen de stroom in, kun je toch net zo goed die stroom lucht die onder je bus door gaat "optillen" en voor een deel door je radiateur trekken? Die opwarming door het blok valt wel mee en koelen doet het eigenlijk toch wel denk ik.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|