ik heb eens een specialisten vraag. bij fords ken ik dit zelf, maar van VW niet.
ik wil men golf een beetje optisch verlagen. niet teveel, cm of 3-4 vooraan en misschien 2 achteraan.
nu is de belgische keuring een ramp voor verlaagde wagens. ik kan natuurlijk verlagingsveren steken in de originele dempers, en die veren dan zwart spuiten zodat ze het niet zien. maar ik had een ander idee.
als ik nu andere veren steek van een andere VW (of totaal andere auto) die in hoogte lager zijn, maar wel een stuk steviger.
zo zijn bv capri V6 veren een heel pak harder dan capri 4cyl veren (dikkere spiraal).
capri en escorts uit dezelfde leeftijd hebben ook dezelfde veerpoten steken, alleen zijn de capri poten korter. dus als je een escort goed wil verlagen steek je gewoon capri V6 poten. je hangt dan direct 5-6cm lager en je hebt stevigere veren zodat die zo snel niet inveert.
dit wil ik dus ook. zijn er veren van andere autos die steviger zijn (ik denk bv aan camionettes van VW) waar de spiraaldiameter gelijk is en de hoogte liefst wat minder dan origineel golf 2 (desnoods een ring eraf slijpen).
zijn er andere opties die niet direct opvallen voor de keuring? zijn bv jetta veren achteraan steviger dan golfveren, want mijn veren achteraan zijn een ramp. ik ben niet verlaagd en de banden lopen zo al aan als ik snel over een rond punt ga (kort draaien en gas erbij).
ik rijd met een 1.6D. aangezien die zwaarder zijn kan er al verschil zitten op de veren vooraan.
bovenste is wat ik nu heb, onderste is een gedacht die ik heb gehad. ipv de auto te verlagen, de wielranden lager lassen (achteraan moeten ze toch vervangen worden en een setje okkasievleugels aanpassen is ook de kost niet). de onderste is wel ongeveer de afstand die ik tussen wielkast en banden wil verkrijgen. de wielen kunnen wel nog goed in de kassen zonder aanlopen.
als ik linksvoor volledig opkrik, krijg ik rechtachter nog steeds niet aan het aanlopen, doch als ik een rondpunt snel pak zie ik strepen op men banden van het aanlopen