View Single Post
  #10  
Old 21-07-2011, 23:52
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Romulus
Latere Golf 3 hadden IIRC een elektrische bijverwarming in het koelwater zodat de kachel sneller op temperatuur kwam. Ik meen dat daarvoor dan drie gloeispiralen in een blok in het kachelcircuit zaten. Misschien is dit kastje voor de aansturing daarvan.


Bij mijn weten dient het inderdaad daarvoor. Er zijn 1Z blokken geleverd met en zonder deze gloeibougies.
Je kan deze eenvoudig terugvinden. Als je voor het blok staat dan zie je aan de rechterzijde van de cilinderkop een koeldarm. Net voor de cilinderkop heb je dan 3 gloebougies dwars op de koeldarm staan. Heb je deze niet dan is het blok dus ook niet voorzien van deze optie.

Maar los van dat, zelfs zonder gloeibougies moet hij na het starten lopen gelijk een zonnetje. Het slecht lopen kan hier dus niks mee te maken hebben. Je spreeks over VAG com. Weet je ook hoe je met VAG com de timing moet controleren?
Dat is zo gebeurd en dan kan je dat probleem alvast uitsluiten.
Want zoals hier al meermaals is aangehaald komt het jammer genoeg zeer veel voor bij de 1Z blokjes. In het beste geval staat de riem een paar tanden verkeerd, in het slechtste geval trilt het krukastandwiel los en is het blok voor de schroot.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote