Inderdaad wil ik belasting vrij gaan rijden, heb al veel goede tips kunnen verzamelen van Gooigolf
Dus dat is erg fijn, en ik ben me ervan bewust dat het geld gaat kosten dus dat is ook geen probleem, het gaat er meer om dat ik bijvoorbeeld niet een motorblok in me eentje op me rug neem en dat even overzet, dus of ik leen een motortakel ergens en hang hem met een kennis erin, maar goed ik wil er 200 kilometer per dag mee gaan rijden, dus wil zeker weten dat het goed gebeurt, zoals gezegd ben ik geen automonteur.
En qua motortechniek valt het allemaal nog wel mee wat ik tot nu toe heb gehoord, want ik dacht dat er heel veel lassen bij kwam kijken (en ik heb ook geen las apparaat tot mijn beschikking thuis) maar dat schijnt dus erg mee te vallen, maar qua airco techniek en de plaatsing van de radiator van de airco, ja dat is even wat anders daar heb ik geen enkel verstand van, ik zou iig gewoon kunnen proberen of het 1 op 1 over te zetten valt, maar dat betwijfel ik, het is aardig wat leidingwerk en de verdamper moet natuurlijk op de goede plek komen.
Ik weet dat er golfjes 2 met airco zijn afgeleverd en zou daar graag of foto's van zien of kijken of er het volledige leidingwerk te verkrijgen is.
Dus het gemis van bepaalde gereedschappen, en de kennis over de airco unit, die ik absoluut erin wil hebben dacht ik van dat ik dat beter kan laten door iemand die er verstand van heeft.
Zover ik nu heb verzameld is de beste weg voor mij om te gaan:
GTI golf 2 kopen uit 84, 85 of 86.
Motor plus bak en mechanisme eruit halen.
Van een golf 2 nieuwer type stuurderij overzetten met stuurpomp.
Motorsteun van GTI blok links achterin monteren op het tdi blok. (distributie zijde)
Passat 35i pendalenbox heb ik nodig en pas deze waar nodig aan.
Pendalenset installeren plus hydrauliek.
90'er kabelboom en tellerunit inbouwen vanuit 90'er GTD.
Golf 3 zekerkast erin zetten.
Steuntjes maken voor de plaatsing van een mercedes sprinter intercooler.
Dan de motor plus bak plaatsen en alles aandraaien. (aandrijving, motorsteunen e.d.)
Twee gaten boren op de plek waar het schakelmechanisme komt en deze vast maken.
Dan de kabelboom aanelkaar plakken
Aangepaste intercooler buizen plaatsen.
Alle buizen en slangetjes van de motor aansluiten en/of eventueel waar nodig vervangen.
Kijken hoe de uitlaat gaat passen en dat doen of laten doen, of de tdi uitlaat moet er in zijn geheel onder, dat weet ik dus nog niet.
Alles vullen, meten, controleren en testen.
Nu zet ik dat simpel even op een rij, maar dat is in grote lijnen wel wat ik moet gaan doen, als ik nog iets vergeten ben hoor ik dat graag
En ja daar tussen moet ergens de airco nog, en dat lijkt me gewoon het meest moeilijke van het hele verhaal.