View Single Post
Old 08-02-2005, 20:20
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to oergolf
Default 16v motor loopt 2min. en valt dan stil

Beste mensen, ik heb een probleem met mijn motor en dat is het volgende:

Ik heb een motorombouw gedaan van een 1.5 carb motor naar een 1.8 16v KR van een golf 2. Ik heb zelf nog met de golf 2 16v gereden en weet dat hij goed gelopen heeft. Ik heb alle elektronica gebruikt van de golf 2. Ik gebruik dus ook de zekeringskast van de golf 2. Ik heb ook de benzinepompen van een scirocco 16v.

Als ik het contact aan zet hoor ik de benzine pomp werken en slaat hij na enkele sec af. Dit afslaan gaat gepaart met een tik van de zekeringskast ( lees brandstof relais). Wanneer ik de motor start slaat hij altijd meteen aan. Nu kan ik gewoon gas geven en alles.
Echter na ongeveer een minuut ( of korter) gaat hij inhouden en stotteren wanneer ik gas wil geven. Hij kan dan alleen nog maar fatsoenlijk stationair draaien. Na een tijdje loopt hij ook stationair niet meer lekker en valt hij uiteindelijk uit.

Wanneer ik het contact uit en daarna weer aan zet hoor ik de pomp weer opnieuw werken en als ik hem start begint het ritueel weer opnieuw.

Wie herkent het probleem? en waar zou het aan kunnen liggen?

P.S.: Er heeft een tijdje de persleiding op de retouraansluiting gezeten en de retour op de pers. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?

Golf S16
Reply With Quote