View Single Post
Old 08-02-2005, 12:19
klaasklapschaats klaasklapschaats is offline
Forum Newbee

Default Leuk probleempje nog niet eerder bij de hand gehad...

Ok ik heb sindskort een Corrado voor de fun aangeschaft. Nu heb ik er nog weinig rijplezier maar des te meer sleutelplezier aan gehad. Echter zondagochtend hing me dat de keel ff uit. Ik was gezellig een nachtje weggeweest en werd rond 6.45 uur getrakteerd op een oververhitte moter en een imitatie van een ouwe stoomtrein. Leuk spectakel maar de auto bied op normale wijze al genoeg rijplezier.

Het gaat hier om een Corrado 2.0 16V automaat uit mei 1992.

Wat is er nu gebeurd, slang die vanaf de oliekoeler van de automaatbak loopt is gescheurd over 3 cm en de olie van de automaatbak is door het koelsysteem gelopen en vice versa, gezien het feit dat er aan de pijlstok van de automaatbak mayo hangt. Dus heb al een nieuwe oliekoeler gehaald omdat die dus ook defect moet zijn, kzie geen andere verklaring voor de olie/koelvloeistofwissel namelijk. De moterolie is nog netjes schoon en vertoond geen gekke dingen. Hoop alleen dat het blok niet te heet is geweest heb m wel direct toen ik het bemerkte uitgezet.

Mijn vragen, wat voor'n olie moet er in die automaatbak? En hoe krijg ik mijn koelsysteem schoon. Olie is niet echt gunstig voor de koeling dus moet die meuk zien te reinigen. Paar keer spoelen met alleen koelwater zal niet afdoende zijn, en ik wil ook niet elke soort ontvetter er doorheen gooien ivm aantasten rubbers e.d.

Ik zou enorm geholpen zijn met antwoord op deze vragen. Of tips in het algemeen. Ik heb zoiets nog nooit gedaan namelijk... :biggrin: (gelukkig)

met vriendelijke groet,

Richard.
Reply With Quote