08-07-2011, 10:51
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
|
|
Golf MK1 Cabrio EX Koud slecht stationair
Beste cabrioten,
Ik ben sinds kort eigenaar van een prachtige golf 1 cabrio :smt007
Ding rijd en loopt echt super, zeker vergeleken met mn golf mk 2
Nu heb ik echter één klein probleempje, hij loopt niet goed stationair als ie koud is.
Als ik hem start, zakt ie direct terug in de toeren naar ongeveer 300 rpm. Ik moet hem dan
handmatig in leven houden door een dotje gas te geven. Als ik geen extra gas geeft valt ie
meestal uit, als ik hem vervolgens weer wil starten is ie verzopen (benzine lucht en start alleen met
pedaal helemaal ingetrapt)
Na ongeveer 5 km rijden is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen en loopt hij perfect.
Hij heeft een 2e2 pierburg carb (ja daar gaan we weer), en hij is voor de rest erg vlot :-D
Wat heb ik al gecontroleerd:
- Choke is dicht te drukken tot de laatste +/- 5 mm, daarna niet meer (met draaiende motor)
- Chokepulldown doos is niet lek (armpje blijft keurig ingetrokken als ik op poort-B zuig)
- Er staat spanning op de stationair regelklep en temp-tijd-klep (12V), ik hoor ook een "klik" bij het
omdraaien v/d sleutel
- Bi-metaal doet de choke-klep wat meer dicht als het wat kouder is (kan niet helemaal controleren aangezien het nu zomer is)
- Huisje van het bi-metaal is correct uitgelijnt
- Autochoke krijgt 12V en geleid stroom
- 3/4 unit werkt correct
- De vacuum slangen aan de voorkant zien er goed uit, heb de carb er nog niet afgehaalt, dus achterkant kan ik niet controleren
- De beide temperatuur schakelaars geleiden stroom als de motor koud is
- Acc. kanaaltje verwarming krijgt 12V
- Voetpakking: carb is wel te bewegen (+/- 5 mm heen en terug) maar dat veranderd niets in het lopen v/d motor
- Acc. pomp, ik zie een straaltje benzine als ik het gas intrap
Waar heb ik mijn twijfels over:
- Wax element: in een pan met kokend water zet het pinnetje wel uit, maar ik kan de pin er zo uithalen?
Ook gaat het pinnetje niet automatisch terug?
- Inlaatspruitstuk verwarming (hoe te controleren?), lijkt erop dat hij ook geen 12V krijgt?
- Gloeispiraal bi-metaal (moet ie echt geloeien? kan je dat controleren?)
- Temp schakelaars?
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik kan wel zomaar nieuwe onderdelen bestellen bij de dealer,
maar dat zou zonde zijn als het niet nodig is. Of is er misschien iemand in Overijssel die wel eventjes naar mijn carb wil kijken?
Groetjes,
Stephan
|