ik wil volgende week beginnen met mijn blok uit elkaar halen, en deze helemaal netjes maken.
wil eigenlijk het onderblok in de auto laten zitten, maar de rest demonteren (dit omdat ik geen kraan en bok heb)
het onderblok wil ik schoonmaken en laten zoals ie word, de kop wil ik demonteren en beetje zilverachtig (velg kleur) spuiten. Nu ben ik er al uit dat nieuwe kopbouten halen wel noodzakelijk is, maar wat moet nog meer nieuw als je je kop demonteert (buiten de koppakking en kleppendekselpakking om dan)??
hoe krijg ik de kop en onderblok het beste schoon, met welk spul (de buitenzijde he), en ik neem aan dat de binnenkant gewoon afgedekt kan worden en de olierestanten geen probleem zullen zijn in de kop ??
verder gaan alle slangen eraf, (vervangen waar nodig is) en mischien herspuiten in het zwart als ze een verweerd kleur hebben, de inlaat gaat er ook af en word ook gespoten in zelfde kleur als de kop.
wie heeft er tips waar ik allemaal op moet letten en wat er perse allemaal vernieuwd moet worden als je dit uit elkaar gaat halen, nog echt speciaal gereedschap nodig eigenlijk?? wat niet echt standaard is in een tochwel groot assortiment tools :biggrin:
wil alles weten
grtz Tijs