View Single Post
Old 06-07-2011, 23:05
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:
Originally Posted by B-ram

@ de pul! Ik rijd met mijn TD ook met standaard remmen! Ding zal rond de 75 pk draaien! Strax komt er een 1.9 TDI in met 90 pk. Maar reken maar er maar op dat ik GTI remmerij neem! Ik word nu soms al bang als ik moet remmen! Safety first man! Op remmen moet je echt niet besparen is mijn mening!!

dat zeg je helemaal verkeerd,op onderhoud aan remmen moet je niet besparen.wanneer heb je voor het laatst remvloeistof vervangen?kijk daar eerst eens naar,als je met erwtensoep rond rijd met een kookpunt van nog geen 90 graden celsius zou ik ook bang worden.je gelooft toch zelf niet dat het enig verschil maakt of je met de bestaande remmen van 120-0 afremt met een carburateurblokje onder de kap of een g40?
daarbij een trommelrem is veel efficienter dan een schijfrem,simpelweg omdat alle energie word omgezet in remkracht.waarom worden er dan schijfremmen gemonteerd?
a](hoofdreden)om een lager onafgeveerd gewicht te creeeren.
b]omdat schijfremmen onderhoudsvriendelijker/simpeler van opzet zijn.
heb al heel wat motorombouwen gedaan,[meeste mercedes-benz]allemaal op originele remmen en met het vermogen meer dan verdubbeld en allemaal goedgekeurd.ga je ermee het circuit op zal het een ander verhaal worden,dat ben ik direct met je eens.

on-topic,als je geen budget hebt gaat het sowieso erg moeilijk worden,of je moet zoals je aangeeft sponsors vinden