View Single Post
Old 27-06-2011, 16:52
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Helaas.....
gisteren samen met Martijn, bij martijn in de werkplaats wel lekker opgeschoten.
Rem cilinder achter bleek lek, deze vervangen, remmen ontlucht, Verlichting na gekeken, en opnieuw aangesloten.
Nieuwe banden voorop, maar helaas nog geen apk.
Ik blijf een zweverig gevoel houden in het stuur... Alsof deze de recht uit stand niet kan vinden.
En de kever loopt niet stationair op LPG.
Dus kever weer mee naar huis en maar weer de garage in.

Gisteren avond de kever weer in zijn inmiddels bekende stand gezet...
Voorzijde omhoog, as op de as steunen en de wielen er af.
Om het " zweverige" gevoel uit het stuur te krijgen, eens kijken of het help om het oude stuurhuis weer op de as te zetten.
Stuurhuis wat er nu op zit komt van de bodem van het project, deze heb ik er op gezet met het idee dat die beter was.
Moet eerlijk bekenen dat ik het stuurhuis verder niet gecontroleerd heb.
Het oude stuurhuis heeft altijd prima dienst gedaan, dus die gaat er weer onder.

Vanmorgen vroeg op gestaan, en om 10.00 uur de garage in zodat ik voor avond dienst nog wat uren in de garage kon maken.
Het stuurhuis was eigenlijk in no time van de as.
Alles zat natuurlijk nog lekker los en niet vast geroest.
Toen de oude weer op de plek zien te krijgen...
Wat natuurlijk voor geen meter lukte.
Hoe ik het ook probeerde, op alle manieren kwam ik een paar milimeter ruimte te kort.
Van de as die eraf kwam had ik alles gedemonteerd wat op het huis zelf zat, bij het huis wat er op moest kon het e.e.a. niet af
omdat dit muur en muur vast zat.
Na ruim twee uur kl#ten en proberen, was ik het meer dan zat... En had ik eigenlijk al besloten met de golf naar Chimay te gaan...

Peukje gerookt, bak koffie gedaan, en na alles wat luchtgekoeld is vervloekt te hebben, de garage maar weer in...
Uit eindelijk de stabilisator stang gedemonteerd en aan de achterzijde (onder de auto) een deukje in de banden bak geslagen...
En na nog eens ruim uur passen, prutsen, vloeken en schelden zit er weer een stuurhuis op de vooras...
Het was ondertussen al wel half 3 geweest, en Frank zou half 4 voor de deur staan om aan het werk te gaan.
Snel wassen, douchen omkleden en aan het werk...kortom, morgen weer verder.