View Single Post
  #219  
Old 26-06-2011, 23:00
luchtpomper's Avatar
luchtpomper luchtpomper is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 147
Default

Eerst maar weer es mijn topic omhoog kicken

Nu ben ik de vorige keer met een extra radiateur bezig geweest omdat het busje in mijn beleving toch net ietsje te warm werd... is waarschijnlijk die extra radiateur niet nodig...

Waarom niet:
Links de originele Subaru thermostaat en rechts de universele thermostaat, welke in het blok gemonteerd zat




Gisterenavond heb ik dus de onderste slang losgemaakt van de radiateur om het koelwater af te tappen... En toen pas viel mij de overdadige hoeveelheid vloeibare pakking op die eigenlijk rond het thermostaathuis zat en dus besloot ik even het huis te verwijderen... Had ik eerder moeten doen want er was dus een universele thermostaat in gemacgyverd en lekvrij gemaakt met een hele boel kit... Ik heb deze universele thermostaat even getest in een bakje met heet water en wat blijkt nu, de thermostaat gaat pas open bij 95 graden :shock: en de opening bedraagt slechts 5 mm!!! Geen wonder dus dat mijn watertemp tijdens de testrun (nou ja, stationair draaiend in de garage) van zulke hoge enge waardes doorgaf!!! Het circuit bleef eigenlijk min of meer gesloten en ik denk dat het nu zeker anders zal zijn met de OEM thermostaat... Dus die extra radiateur ga ik voorlopig nog maar niet plaatsen nu, eerst maar weer eens testen. Moraal van het verhaal, eerst alle simpele dingen uitsluiten voordat je te moeilijk gaat denken!

Ik had als backup een tijdtje geleden 2 oliekoelers gekocht met een 9" fan. Toch nog deze er maar tussen geplugd als extra koeling, het is immers zonde om zoiets op de plank te hebben liggen en er niks te mee doen.

De 2 oliekoelers (of nu waterkoelers!!!) aan elkaar geschroefd dmv draadeinden, ik ga deze in serie schakelen.




Ik ga deze koelers tussen de chassisbalken hangen, dus niemand die het ziet en de kans op beschadigingen is daardoor nihil.


Koelers gemonteerd




Ik heb het getest en jaaaaaa!!!! Het werkt allemaal als een tierelier! Motortje blijft keurig netjes op temperatuur, zowel stationair als ook vollast. Ik ga er daarom maar vanuit dat het tijdens het rijden ook zo blijft!
__________________
Quote:
I read those threads because I like stock height buses and metal fabrication. But I don't like dickface fucksticks (sorry kids)...
Reply With Quote