View Single Post
  #5  
Old 25-06-2011, 20:58
Drytooler Drytooler is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 64
Send a message via MSN to Drytooler
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Van water slaat een diesel niet op hol, in tegendeel zelfs; hij kapt er gewoon mee (logisch).
Het kan zijn dat je verstuivers niet goed meer zijn. Deze druppelen dan na, en zo krijg je diesel in je smeerolie. Op een gegeven moment zit er zoveel diesel in je smeerolie, dat de motor hierop kan gaan lopen met als gevolg dat ie ongecontroleerd op maximaal toerental gaat draaien.

Dat water bij je turbo is vaag. Zaten alle slangen klemmen goed vast?

Ik wil je geen rampscenario voorhouden, maar ik hoop dat je zuigers, cilinders en lagerschalen nog in orde zijn. Als een diesel op hol slaat kun je vreters in de wanden en cilinders krijgen. Bij een onbelast maximaal toerental hebben de onderste lagerschalen van je drijfstangen, en de bovenste schalen van de lagerkappen nogal veel te voorduren.. Misschien valt het allemaal mee, ik hoop het. Ook afhankelijk hoelang die op hol geslagen is.

Tip voor een volgende keer; als een diesel op hol is, hoogste versnelling, handrem erop, voet op de rem en de koppeling gewoon loslaten. Enige manier om 'm te stoppen.


Hey Gijs bedankt voor de tips.. Had ze al gevonden toen ik even ging google'en over een opholgeslagen diesel.. Ik weet niet of het blok nog goed is als alles droog is ga ik hem nog een keer proberen te starten kijken of hij loopt..

Greetz Dennis
Reply With Quote