View Single Post
  #1  
Old 24-06-2011, 17:17
Drytooler Drytooler is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 64
Send a message via MSN to Drytooler
Default 1.9 TD aaz op hol geslagen

Hola,

Tijdje terug heb ik met Joost (JoostVW) een 1.9 td ingebouwd in Mijn t3. Deze heeft heel de winter goed gereden tot ik wat lager problemen had in Italy..
Wezen klimmen enzo.


Vervolgens heeft de bus ruim 4 maanden stil gestaan i.v.m werkzaam heden. leverings problemen montage problemen noem maar op enz.

Af gelopen zaterdag was het zover alle onder delen binnen en afmonteren. nieuwe draagarm achter met nieuwe lagers enz.nieuwe remolie.

Proefrit gemaakt niets aan de hand. vervolgens wil ik de bus van mijn ouderlijkhuis naar mijn huis rijden.

Om te beginnen starten hij moeilijk(bij de test rit sloeg de motor meteen aan en anders ook altijd).

En het koelvloeistof lampje bleef branden tot ik een heel klein stuk je begon te rijden.

Vervolgens de snelweg op gereden. Tijdens het invoegen leek de gas kabel even te blijven hangen. Motor maakte flink toeren terwijl ik het gas los liet. Dit was maar heel even. Dus denk ga er de volgende afslag af om te kijken.

Voor ik ook maar in de buurt van een afslag was gebeurt het weer. Motor slaat op hol.. Ik in mijn ontwetendheid contact omgedraaid en bus aan de kant waar deze nog heel even door draaien voor hij afsloeg.

Een mooi roet spoor van ruim 30 meter getrokken over de vlucht strook. en kokende koelvloeistof.

aflaten koelen maar bus start niet meer.

ANWB 5 uur verder lang verhaal bus thuis. Als een gek naar mijn werk gefietst.....

Vervolgens geen tijd gehad om naar de bus te kijken.

Dus vandaag 5 dagen later eindelijk proberen te starten en niks...

even onder de bus gekropen.
Volgenden feiten:


Lucht filter is "goed" zwart maar niet verstopt.

Lucht slang naar de Turbo zit vol met WATER en olie...
ook boven de turbo is er nogal wat vocht aan wezig.

Schoepjes van de turbo zien er goed uit en draait nog goed.

Olie pijl is goed ongeveer half vol op de pijlstok.

Wat is er aan de hand..?? is het water er in geregend afgelopen week met het kut weer?(waarom is het lucht filter dan droog?)

En hoe is het water boven de turbo terecht gekomen? door te starten?

Is al dit water de reden dat de bus op hol sloeg? En waarom start hij nu niet meer en toen wel?..

Het was echt water en geen koelvloestof of diesel (even geproeft )

Veel vragen en nog geen antwoorden. Help

Suggesties opmerkingen van harte welkom!!

Greetz Dennis
Reply With Quote