Hoi Richard, De GMC waar je het over hebt, is er ook maar 1 van die deze tijden rijd. Deze man heeft deze auto al jaren en heeft al veel motoren en turbo's uitgewisseld voor dat hij zo ver was.
Natuurlijk is een dragracer met een korte achteras met 80cm brede banden beter. Waarom dan ook niet meteen een LSX V8 enz. Als je verstand hebt van dragracen, zou je moeten weten dat de bestuurder een verschil kan maken van tienden, de techniek zal de rest moeten doen. Als je voorin mee wil draaien heb je heeeeel veel geld nodig om de bijbehoorende techniek aan te kunnen schaffen. Ik zie alle auto dan ook in verschillende klasse. Als iemand met 15K te besten, een auto kan bouwen met 400pk en onder de 11 kan komen vind ik dat knap. Als een paar miljoen te besteden hebt, kan je een dragracer kopen en beneden de 4sec gaan rijden. Heb ze zelfs sneller gezien in Las Vegas:
Las Vegas 2009
Ik denk dat je deze dingen uit elkaar moet halen. Een dikke dragracer bouwen is 1, maar om een VW of Audi zo snel mogenlijk te krijgen met de VAG-techniek is 2. Ik noemde de renner ook niet in mijn eerste verhaal om de reden die je zelf al aan gaf. De andere 2 VW's zijn zeer snel en blijven redelijk heel.
De echte VW/Audi liefhebbers wil dikke VW/Audi techniek zien en geen Chevy V8 zoals in de al wel bekende Audi Coupe en Corrado dragracers. Dit zijn buizenframe's met Chevy motor enz, geen echte auto's meer en kan ook straatlegaal zijn.
Ik heb een Porsche 944 waar ik een LS2 voor gekocht heb. Is erg mooi, betrouwbaar en al veel pk standaard, maar het doet veel mensen zier om een GM motor in een Porsche te zien
Porsche 944 => LS2 V8 Project
De powerband is tegenwoordig veel beter geworden door de veel betere turbo's, maar daar moet je dik geld voor neertellen (Precision 6762 ball bearing turbo met bullet wheel: 2300 Dollar). Ben nu een 2.0TFSI aan het bouwen met een l tussen de 650 en 750 pk voor een klant in Madagascar.
Let wel dat deze motor begroot is op 35K Euro met een bak van 9K. Voor dit geld heb je dan wel een motor met een mooie powerband en dry-sump enz, maar niet iedereen heeft dit budget. Voor dit zelfde geld kan je ook een LSX met 2 turbo's klaarmaken met maar liefst 2000+ pk.
Het gaat er dan ook om, wil je een snelle (snelste) VW/Audi of een snelle dragracer ongeacht wat voor merk enz
Ieder voor zich toch?
Ik perssonlijk zie liever een VW Golf met VAG techniek 5e worden dan een Golf met Chevy techniek eerste, maar dat is persoonlijk.