View Single Post
  #150  
Old 22-06-2011, 13:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
MELG60

Jij snapt em


Richard

Het ging mij niet om wie de snelste is. Het gaat er om dat je er niet bent met alleen een dikke motor of turbo. De personen die deze tijden rijden hebben al 5+ motoren gebouwd en 2+ versnellingsbakken voor dat ze iets hebben wat heel blijft, en de grenzen kennen en de juiste combi gevonden hebben. Ook zijn zij al jaren bezig met 1 type auto om deze zo ver door te kunnen door-ontwikkelen en verfijnen. Wat zij allen met elkaar gemeen hebben is de versnellingsbak (dogbox) en de 4MOTION op de 10sec na wat heeel erg knap is. Ik weet wat de kosten zijn om deze tijden te kunnen rijden, en is voor heeeeel weinig mensen weggelegd. Ook de rijder speelt een rol en behoort bij de combi: Motor, Bak, aandrijflijn, rijder en te besteden geld, kennis en ervaring enz. Uiteindelijk draait het om het geld, want ook kennis en ervaring is te koop
Om deze reden is de optische tuning erg populair omdat deze nog te betalen is. Op het moment dat je het motorsport induikt kom je er al gauw achter dat alles duur is en je er oneindig veel geld in kan steken, met altijd de achterliggende gedachte dat je ook beter had kunnen kopen als je maar meer geld had want er is altijd beter.

Je kan een auto klaar maken met 300pk voor 10K maar een WRC met 300pk gaat naar de miljoen euro en kost 200Euro per km als er niets stuk gaat, en dit is niet voor niets. Ik geef dit aan omdat de meeste er veel te makkelijk over denken, en vergeten hoe belangrijk de fijnetuning en een mooi koppelkromme en de juiste overbrenging enz is.

Ik vind het leuk om wat te sparren met ideën en meningen, maar ik zal mij hier verder niet in mengen. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en vind het gewaagt om een Audi V8 te gebruiken omdat hier nog weinig mee gedaan wordt, en ben benieuwd wat hij straks zal doen.



weet niet of je een beetje mijn geschiedenis kent, maar ben juist bekent met het dragracen en het kwartmijlverhaal. Uiteraard sneuveld er veel, maar dat hoort erbij. Tevens is de drivability belangrijk. Kijk een enorme turbo monteren met een powerband tussen de 6500 en 7500 toeren schiet geen fluit op.
Leuk sommige vermogens, maar hoe de pk's op het asvalt komen is minstens zo belangrijk. En daar valt de 4 motion haldex systemen al gelijk af bij mij. Ben meer de man van van de achterwielaandrijvers en de quattrosystemen.

Op king of europe oa komen de mannen met een der renner er echt niet aan te pas. Die halen de finale niet eens. In australie( het sprintland op dit moment!) halen ze uit 4 rotors( 20b) een kleine 700pk en die drukken in oude rx7's een mid 7 op de kwartmijl( straatlegaal). Als je hier in Nederland een mid 7 rijd dan word Lex Joon zenuwachtig met zijn topfuel.

Als je wat snels wilt kijk dan eens naar 4 rotors of een oude 20v 5 pitter.

Als het aan mij lag had hier al lang een GMC typhoon gestaan met een holset hx40. Dan was het lage 9's all day long.

Een snelle auto is 1, een goede rijder is de andere 70%
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote