19-06-2011, 00:26
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
|
|
Golf 2 1.6 CL Aut. diverse problemen.
Hallo Allemaal,
ik heb de laatste tijd wat kleine problemen met mijn 1985 golf 2 1.6 cl aut. motorcode EZ. een van deze problemen is met de kachel. maar daarvoor heb ik net de oplossing gelezen dus dat zal niet lang meer een probleem zijn.
een probleem wat mij echter veel meer dwars zit is het feit dat de motor te hoog stationair loopt (gok 1500 rpm). wat er op zijn manier weer voor zorgt dat de auto na loopt. nu zet ik de motor tegenwoordig altijd al uit in de D of in de R omdat de motor dan wordt geremd op de koppeling en het dan minder erg is maar het is toch iets wat ik opgelost wil hebben. dit is echter niet het enige probleem met de motor. als het koud is en ik start de motor loopt hij plus minus 20 seconden goed waar naar hij heel moeilijk begint te lopen (de motor pruttelt/ bokt dan heel erg tegen afslaan aan) ik heb het vermoeden dat dit heeft te maken met de choke. want als het warm weer is of de motor is al warm dan heb ik er geen last van. als ik dan even met de auto rij houdt het op en gaat de motor normaal lopen.(wel stationair te hoog) mijn vraag is hoe zoek ik uit wat het is? aanvullende informatie die mischien handig is: Cabereteur: Pierburg E2.
het laatste probleem dat ik heb is dat de benzine meter niet de goede stand aangeeft. hij gaat nooit helemaal naar vol.zelfs als ik weet dat de tank helemaal volzit. (ik tank ook altijd de vulpijp helemaal vol). eergister is de benzine meter er zelfs helemaal mee opgehouden. ik vermoed dat het de vlotter is (auto is hiervoor van mijn oma geweest, tankte de auto nooit vol. kan dit er voor zorgen dat de vlotter beschadigt?) hoe kan ik testen of het de vlotter is of iets anders?
Alvast bedankt!
Robin
|