View Single Post
  #1  
Old 04-02-2005, 19:44
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default 2270cc / 2176cc type 4 motor

Al surfend kwam ik dit tegen:


http://www.type4parts.com/pd_2270cc_rebuild.cfm

KB 96mm Flat Top pistons with German Cylinders

Rebuilt Heads 44 x 36 valves

5.4 rods with ARP Bolts

78.4mm Crankshaft

Webcam Cam and lifters

021 198 009 B Complete Engine Gasket Set

029 105 245 B Front Crankshaft Seal High Heat Viton

021 105 247 A Rear Crankshaft Seal

021 198 481 A Main Bearing Set STD German

Rod Bearing Set German

021 198 541 Cam Bearind Set German

021 109 335 C Push Rod Tube (8)

021 117 021 B Oil Cooler

021 115 351 A Oil Filter Mahle (2)

38mm Oil Pump


Aangezien mijn CU motor uit m'n bus aan revisie toe is lijkt met dit wel een optie. Echter ik ben persoonlijk niet zo weg van die 96mm zuigers.
Zou dit wat zijn volgens jullie? Is de set zo compleet?

€1565 euro ex. verzend en doane kosten.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote