View Single Post
  #10  
Old 15-06-2011, 21:06
quattrodado quattrodado is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 220
Default

zo, ben achter het probleem gekomen. omdat ik ook de 2 witte kabelbomen van de GTI heb gebruikt ontbrak de leiding voor het voorgloeilampje op pin 20 van de 28 polige stekker aan het instrumentenpaneel. dus kabeltje getrokken en traraaa...

tweede probleem wat er dan natuurlijk bijkwam, is dat je bij het benzine instrumentenpaneel geen doorzichtig plaatje hebt op de plaats van het voorgloeilampje. nog erbij komt dat het originele paneel van deze TDI met LEDs werkt.

Heb dan de behuizing van een TDI instrumentenpaneel van bouwjaar 1994 gepakt. Hier de instrumenten van de GTI ingezet (natuurlijk inclusief de printplaat en alle electronica) en het blijkt (gedeeltelijk) te werken. Helaas moest ik de pinnen voor het verstellen van de klok weglaten, want deze waren net iets anders dan bij het TDI paneel en pasten de pinnen niet in deze behuizing. Misschien kan ik er later wat op verzinnen...

De sensoren en leidingen moet ik blijkbaar alsnog plaatsen, want olietemperatuur, buitentemperatuur en brandstofverbruik werken niet.

Of de snelheidsmeter en de toerenteller kloppen moet ik nog testen. Leek op het eerste gezicht van wel.

Dus dat de motorcodes bij de teller moeten passen, betwijfel ik. Ik heb 3 instrumentenpanelen geplaatst en ze werkten allemaal in 2 verschillende auto's. Behalve het voorgloeilampje dan natuurlijk. Mijn motorcode is 1Z trouwens.

Het mooiste en makkelijkste zou natuurlijk een TDI paneel zijn. Maar 80-100 euro geef ik er zeker niet voor uit, en helemaal geen 250 voor een nieuwe...
Reply With Quote